ΟΛΜΕ: Ανακοίνωση - καταγγελία για την υποβάθμιση των ξένων γλωσσών από το ΥΠΔΒΜΘ - Εξετάζει το ενδεχόμενο να μη βαθμολογήσουν οι συνάδελφοι τα γραπτά των μαθημάτων ξένων γλωσσών στις Πανελλαδικές ΕξετάσειςPrevious Article
Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 9ου Δ.Σ. Νέας Ιωνίας ΒόλουNext Article
Breaking News

Περιοδικό «ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ»: Προκλητική δήλωση της Υφυπουργού Ε. Χριστοφιλοπούλου για τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας

Article
Line Spacing+- AFont Size+- Print This Article
Περιοδικό «ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ»: Προκλητική δήλωση της Υφυπουργού Ε. Χριστοφιλοπούλου για τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας

 

Επιστημονική Ένωση-περιοδικό Νέα Παιδεία

www.neapaideia-glossa.gr

email:neapaideia@yahoo.gr

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Προκλητική δήλωση της Υφυπουργού Ε. Χριστοφιλοπούλου για τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας

Η Επιστημονική Ομάδα που συγκρότησε το περιοδικό ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ για θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής με έκπληξη πληροφορήθηκε τη δήλωση της Υφυπουργού Παιδείας, σε ραδιοφωνικό σταθμό, ότι οι καθηγητές των ξένων γλωσσών θα διδάσκουν τώρα και Λογοτεχνία, για να συμπληρώνουν ωράριο και να μη χάσουν την οργανική τους θέση.

Πρόκειται, όπως είναι φανερό, για αλλοπρόσαλλη προσπάθεια της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου να αμβλύνει τις εντυπώσεις από τις έντονες διαμαρτυρίες και τις οξύτατες αντιδράσεις που προκάλεσε σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές η πρόσφατη υπουργική απόφαση για τις ξένες γλώσσες. Αντί να ζητήσει συγγνώμη η υφυπουργός και να αποσύρει την απαράδεκτη υπουργική απόφαση, προσπαθεί να αποπροσανατολίσει τους εκπαιδευτικούς των ξένων γλωσσών «πετώντας ένα κομμάτι» ωρών διδασκαλίας άλλου μαθήματος.

Η αντιπαιδαγωγική και αντιεπιστημονική αυτή στάση επαναλαμβάνεται μετά από πέντε χρόνια, όταν η τότε πολιτική ηγεσία του υπουργείου, εγκλωβισμένη σ’ ένα ιδεολογικό περιβάλλον εραστών της πιο στείρας αρχαιολατρείας και προκειμένου να αυξήσει κατά μία ώρα το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών από το πρωτότυπο, μείωσε τις ώρες της Γαλλικής γλώσσας, δίνοντας στους καθηγητές των Γαλλικών ως «αντάλλαγμα» τη δυνατότητα διδασκαλίας του μαθήματος της Ιστορίας στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο.

Αυτή την απόφαση την υπερασπίστηκαν πολλοί (άτομα και φορείς) είτε στο όνομα της συναδελφικής αλληλεγγύης είτε με το επιχείρημα ότι και οι απόφοιτοι των ξένων γλωσσών είναι επαρκείς επιστημονικά για να διδάξουν Ιστορία.

Αυτή η λογική εξυπηρετεί πολύ περισσότερο σήμερα την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, η οποία ακολουθώντας ανάλογη τακτική ισχυρίζεται ότι άνετα οι εκπαιδευτικοί ξένων γλωσσών μπορούν να διδάξουν και το μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας εφόσον έχουν διδαχθεί την αντίστοιχη γαλλική ή γερμανική, ισοπεδώνοντας με αυτό τον τρόπο την επιστημονική επάρκεια της κάθε ειδικότητας. Σε λίγο, το μόνο που δε θα επιτρέπεται στους καθηγητές ξένων γλωσσών είναι να διδάσκουν το αντικείμενο το οποίο έχουν σπουδάσει και για το οποίο προσλαμβάνονται στην εκπαίδευση!

Με την τακτική αυτή η πολιτική ηγεσία του υπουργείου επιδιώκει επίσης να εξαφανίσει τους διορισμούς καθηγητών ξένων γλωσσών, καθώς και να μεταφέρει το κλίμα αντιπαράθεσης και ανταγωνισμού στους κόλπους των εκπαιδευτικών διαφορετικών ειδικοτήτων.

Αν συνδέσουμε μάλιστα το γεγονός αυτό με τη σταδιακή καθιέρωση της δεύτερης ειδικότητας που θεσπίστηκε πρόσφατα, τότε προβλέπουμε μια πλήρη ανατροπή στο εργασιακό πλαίσιο, ειδικότερα στις οργανικές θέσεις και στις αναθέσεις μαθημάτων.

Μια τέτοια επαπειλούμενη πραγματικότητα προαναγγέλλει η δήλωση της κ. Υφυπουργού, γι’ αυτό συνδικαλιστικές και επιστημονικές ενώσεις, πανεπιστημιακά ιδρύματα αλλά και κάθε εκπαιδευτικός πρέπει να την απορρίψουν και να είναι σε εγρήγορση στο επόμενο χρονικό διάστημα, ώστε να μη γίνει πράξη η απόφαση για τις ξένες γλώσσες στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο, και βέβαια ούτε η «συμβαδίζουσα» ρύθμιση για τη διδασκαλία της λογοτεχνίας στο «Νέο» σχολείο των παρωχημένων αντιλήψεων για τη διδασκαλία και την επιστημονική – επαγγελματική εξέλιξη των εκπαιδευτικών.

Αθήνα 11-6-1011

Για την Επιστημονική Ομάδα

του περιοδικού ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ

Ο Διευθυντής  Σύνταξης

Κώστας Αγγελάκος

Επίκουρος Καθηγητής

Article
Go To Top