
H ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
9ο Γυμνασίου Περιστερίου
(συγχώνευση 9ου και 19ου Γυμνασίων Περιστερίου)
Γ’ Αθήνας
Περιστέρι 20/6/2011
Προς:
Τους Περιφερειάρχες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Τους Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Τους Προϊσταμένους Γραφείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
H ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Λίγες μέρες πριν τη λήξη του σχολικού έτους, το Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. με μια αιφνιδιαστική Υπουργική Απόφαση επιβάλλει την κατάργηση της παράλληλης διδασκαλίας της Γαλλικής και της Γερμανικής Γλώσσας στα Δημοτικά και Γυμνάσια, με αποτέλεσμα από το επόμενο σχολικό έτος, εκτός από τα Αγγλικά, να διδάσκεται μόνο μία δεύτερη ξένη γλώσσα, την οποία θα επιλέξει με δήλωσή της η πλειοψηφία
των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών που θα φοιτήσουν του χρόνου στην ΣΤ’ τάξη του Δημοτικού, καθώς και στην Α΄ και Β΄ τάξη του Γυμνασίου.
Με άλλα λόγια το κάθε Δημοτικό και Γυμνάσιο σχολείο θα χαρακτηριστεί ΑΠΑΞ ΚΑΙ ΔΙΑ ΠΑΝΤΟΣ γαλλόφωνο ή γερμανόφωνο.
Συνέπειες αυτής της Υπουργικής Απόφασης είναι:
1ον) Η επιβολή της δεύτερης ξένης γλώσσας και όχι η επιλογή που αποτελεί βασικό κίνητρο μάθησης.
2ον) Η αναγκαστική μετακίνηση των παιδιών σε άλλο σχολείο στην περίπτωση που η επιλογή τους
δεν είναι σύμφωνη με τη δεύτερη ξένη γλώσσα του σχολείου φοίτησης.
3ον) Η εκμάθηση και η διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας δε θα είναι αποτελεσματική καθώς τα τμήματα θα είναι πολυπληθέστερα.
4ον) Η εξαγγελθείσα σύνδεση της διδασκαλίας με την απόκτηση ενός διπλώματος/πιστοποίησης δεύτερης ξένης γλώσσας δε θα είναι εφικτή.
5ον) Η κατάργηση της δεύτερης ξένης γλώσσας ως επιλογή, παράλληλα με την αιφνιδιαστική συγχώνευση σχολείων και την οικονομική κρίση, φέρνουν σε δραματικό αδιέξοδο τους εκπαιδευτικούς, τα παιδιά μας και γενικότερα την ελληνική κοινωνία.
Και αναρωτιέται κανείς: Όταν το κριτήριο “Ξένες Γλώσσες” προσμετράται ως ουσιαστικό και τυπικό προσόν του βιογραφικού σημειώματος στην αγορά εργασίας, πού μπορεί να οδηγήσει μια τέτοια πολιτική;
Τι θα γίνουν χιλιάδες πτυχιούχοι Γαλλικών και Γερμανικών που ήδη έχουν εργαστεί στην εκπαίδευση;
Είναι δυνατόν σε εποχή οικονομικής κρίσης και ανεργίας να αναγκάζονται οι γονείς να στραφούν στη φροντιστηριακή αγορά;
Ζητάμε την άμεση ανάκληση της αντιπαιδαγωγικής αυτής απόφασης και τη διατήρηση του ισχύοντος καθεστώτος ελεύθερης επιλογής και παράλληλης διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας, καθεστώτος που σέβεται την προσωπικότητα, την ισορροπία και τις μαθησιακές ανάγκες των μαθητών μας.
Για τους παραπάνω λόγους ο Σύλλογος Διδασκόντων του 9ου Γυμνασίου Περιστερίου αποφασίζει να δηλώσει την απόλυτη αντίθεσή του με την απόφαση αυτή και απαιτεί την άμεση και γραπτή ανάκλησή της, προς όφελος της ομαλής λειτουργίας και ηρεμίας των σχολικών μονάδων.
Με εκτίμηση,
ο Σύλλογος Διδασκόντων