«Θα διδάσκετε λογοτεχνία» ή πως κάποιοι πριμοδοτούν εμφύλιους στους εκπαιδευτικούς την ίδια ώρα που επιχειρούν κατάργηση οργανικών θέσεων, άρση της μονιμότητας και απολύσειςPrevious Article
Ανοικτή επιστολή στην Υφ. Παιδείας ΔΒΜΘ από τους επιστημονικούς συλλόγους καθηγητών γαλλικής και γερμανικής γλώσσαςNext Article
Breaking News
  • Σύσταση Κλάδων ΠΕ07 και ΠΕ05 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Έπειτα από χρόνιο αίτημα των εκπαιδευτικών Γερμανικής, συστάθηκαν 100 θέσεις ΠΕ07 Γερμανικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, οι οποίες θα καλυφθούν αποκλειστικά με μετατάξεις εκπαιδευτικών γερμανικής (με αίτησή τους) που υπηρετούν στη [...]
  • DEUTSCHLEHRERINFOTAG IM GOETHE INSTITUT ATHENLiebe Kolleginnen und Kollegen, wir möchten Sie herzlich einladen zum Informationstag für Deutsch Lehrende am Sonntag, den 09. März 2014, 10:00-16:00 Uhr, im Goethe-Institut Athen. In diesem Jahr erwartet Sie neben der Buchausstellung der [...]
  • ΠΑΣΚ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ N. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ ΠΑΣΚ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ N. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ (σχετικά με τη νέα εγκύκλιο 10-6-2011) Η “νέα” απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας κ. Χριστοφιλοπούλου για τη δεύτερη ξένη γλώσσα στο [...]

Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου:Σχετικά με την Υ.Α. για κατάργηση της δυνατότητας επιλογής δεύτερης ξένης γλώσσας

Article
Line Spacing+- AFont Size+- Print This Article
Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου:Σχετικά με την Υ.Α. για κατάργηση της δυνατότητας επιλογής δεύτερης ξένης γλώσσας

Α’ ΕΛΜΕ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ

Ταχ. Δ/νση : Αγ. Ιωάννου 54 (ΡΟΔΑ)                                                                       Ρόδος 13-6-2011

85100 Ρόδος

Τηλ κ’ Fax: 22410-32251                                                                                                  ΠΡΟΣ :  Α.  Μ.Μ.Ε.

Β.  Συλλόγους Διδασκόντων

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Σχετικά με την Υ.Α. για κατάργηση της δυνατότητας επιλογής δεύτερης ξένης γλώσσας.

Με μία αιφνιδιαστική υπουργική απόφαση που εκδίδεται στις 2 Ιουνίου 2011 (!!!), δηλαδή ενώ έχει λήξει πρακτικά η σχολική χρονιά, καταργείται η δυνατότητα των μαθητών μας να επιλέγουν στην ίδια σχολική μονάδα, εκτός των Αγγλικών, διαφορετικές ξένες γλώσσες.
Συγκεκριμένα η υπουργική απόφαση αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής :
1ον)  Σε κάθε Γυμνάσιο θα διδάσκεται μία δεύτερη ξένη γλώσσα που θα επιλέγεται μεταξύ της Γαλλικής ή της Γερμανικής ή της Ιταλικής ή της Ισπανικής.
2ον)   Για την επιλογή της δεύτερης ξένης γλώσσας θα ληφθεί υπόψη  η ύπαρξη οργανικής θέσης εκπαιδευτικού στο σχολείο.
3ον)  Σε περίπτωση που δεν υπάρχει οργανική θέση ή οργανική θέση έχουν δύο (2) ή περισσότεροι εκπαιδευτικοί, θα επιλεγεί ή ξένη γλώσσα που επιθυμεί να διδαχθεί η πλειοψηφία των μαθητών του Γυμνασίου.
Όπως μας καταγγέλλουν οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων η πολιτεία όχι μόνο έδρασε αιφνιδιαστικά, φρόντισε επίσης να μην ενημερωθούν οι γονείς για αυτή την εξαιρετικά δυσμενή  για τα παιδία εξέλιξη.
Η νέα υπουργική απόφαση δεν είναι βέβαια «κεραυνός εν αιθρία». Αποτελεί κομμάτι ενός εφιαλτικού πάζλ που οργανώνεται, με σκοπό να περικοπούν περαιτέρω οι δαπάνες για την δημόσια παιδεία που αφορούν κυρίως τα παιδία των λαϊκών στρωμάτων.
Υπενθυμίζουμε τις μαζικές καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, την αύξηση του αριθμού μαθητών ανά σχολικό τμήμα,  την δραστική μείωση του αριθμού εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, την κατάργηση των περιφερειακών εξεταστικών κέντρων πανελλαδικών εξετάσεων για την τεχνική εκπαίδευση, που αφορούν φυσικώς αδύνατους μαθητές και τόσα άλλα μέτρα.
Είμαστε απολύτως αντίθετοι με αυτή την πολιτική και δεν θα επιτρέψουμε τον ακρωτηριασμό και την υποβάθμιση του κοινωνικού αγαθού της παιδείας στον βωμό των περικοπών που επιβάλλει το Μνημόνιο στους εργαζόμενους, τα φτωχά λαϊκά στρώματα, τους μικρομεσαίους συμπολίτες μας.
Η κατάργηση  της δυνατότητας επιλογής δεύτερης ξένης γλώσσας είναι μέτρο απεχθές διότι :
1ον)  Υποβαθμίζει περαιτέρω το δημόσιο σχολείο και ακρωτηριάζει την παρεχόμενη γνώση.
2ον) Επιβάλλεται σε μία συγκυρία που πολλές οικογένειες δεν έχουν να καλύψουν τις βασικές βιοτικές ανάγκες. Πόσο μάλλον δεν έχουν την πολυτέλεια να στείλουν τα παιδιά τους σε φροντιστήρια  ξένων γλωσσών.
3ον)   Εντάσσεται συνεπώς στη λογική άσκησης μιας σκληρής ταξικής πολιτικής.
4ον) Εφαρμόζεται σε μία περιοχή όπως η Δωδεκάνησος, που αποτελεί την τουριστική ναυαρχίδα της χώρας και όπου η εκμάθηση ξένων γλωσσών, πολύ περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη περιοχή, δεν είναι περιττή πολυτέλεια αλλά αναπτυξιακό εργαλείο.
5ον)  Θα δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα στις σχολικές μονάδες, αφού θα εξαναγκαστούν σε μετακίνηση ή θα διδάσκουν μαθήματα δεύτερης ανάθεσης οι συνάδελφοι ξένων γλωσσών.

6ον)  Είναι βέβαιο πως η συγκεκριμένη απόφαση θα οδηγήσει πολλού ικανούς συναδέλφους στην απώλεια της οργανικής τους θέσης και την ανεργία.

Τέλος να επισημάνουμε, πως δεν είναι δυνατόν να μην αντιλαμβάνονται οι αρμόδιοι, ότι το οικονομικό όφελος που απορρέει από την εφαρμογή του μέτρου θα είναι μηδαμινό, ενώ η ουσιαστική βλάβη των μαθητών είναι μεγάλη και η οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών τους θα είναι δυσβάστακτη. Συνεπώς μπορεί να καταλήξει κανείς στο συμπέρασμα πως η απόφαση έχει χαρακτήρα συμβολικό-τρομοκρατικό και προσχηματικό και αποτελεί το εναρκτήριο λάκτισμα για τις πολυδιαφημισμένες απολύσεις στο Δημόσιο.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ

– Την άμεση απόσυρση  της υπουργικής απόφασής.

–  Την εφαρμογή της δυνατότητας επιλογής 2ης ξένης γλώσσας σε όλα τα σχολεία.

– Την βελτίωση του θεσμικού πλαισίου, που αφορά τα σχολικά εγχειρίδια, το ωρολόγια πρόγραμμα και τα οπτικοακουστικά μέσα, με βάση τις προτάσεις των συναδέλφων μας, για την αποτελεσματικότερη  εκμάθηση στο δημόσιο σχολείο των ξένων γλωσσών.

ΚΑΛΟΥΜΕ

– Το Εργατικό Κέντρο Ρόδου, τους κοινωνικούς και επιστημονικούς φορείς, να αντιδράσουν ΑΜΕΣΑ και ΔΥΝΑΜΙΚΑ.

– Η υπεράσπιση της δημόσιας παιδείας είναι υπόθεση όλων μας και πρέπει να την υπερασπιστούμε με κάθε κόστος.

 

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                    Ο  Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 

Β. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ                                   Θ. ΞΑΦΗΣ

Article

Συνδικαλιστικές Ειδήσεις

Go To Top