Λακωνία: Καταγγελία των Καθηγητών Γαλλικής και Γερμανικής ΓλώσσαςPrevious Article
ΣΥ.ΚΑ.Γ.Ε. - DLV. Δελτίο τύπου 3/6/2010Next Article
Breaking News

Λαμία, upd: Επιστολή προς τους γονείς – Παρέμβαση στο μεσημβρινό δελτίο ειδήσεων της τηλεόρασης του STAR K.E.

Article
Line Spacing+- AFont Size+- Print This Article
Λαμία, upd: Επιστολή προς τους γονείς –  Παρέμβαση στο μεσημβρινό δελτίο ειδήσεων της τηλεόρασης του STAR K.E.

 

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες ,

Σας ενημερώνουμε ότι το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε αυθαίρετα και αιφνιδιαστικά λίγο πριν από τη λήξη του σχολικού έτους ότι από το επόμενο σχολικό έτος τα παιδιά σας, στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο, δεν θα έχουν πλέον δικαίωμα να επιλέξουν και να διδαχθούν τη δεύτερη γλώσσα της προτίμησής τους, όπως ίσχυε μέχρι τώρα. Θα υποχρεωθούν αναγκαστικά να διδαχθούν τη γλώσσα που θα αποφασίσει η πλειοψηφία των μαθητών (Γαλλικά ή Γερμανικά). Σε περίπτωση δηλ. που οι 12 από τους 25 μαθητές μια τάξης ζητήσουν την Α γλώσσα και οι υπόλοιποι 13 τη Β, και οι 12 θα διδαχθούν τη Β, παρά τη θέλησή τους. Προκειμένου όμως να υπάρχει αναλογική κατανομή γλωσσών όπως προβλέπει η Απόφαση, ενδέχεται κάποια σχολεία να χαρακτηριστούν γαλλόφωνα ή γερμανόφωνα παρά την πλειοψηφία, οπότε, ακόμα και η υποτιθέμενη δυνατότητα «επιλογής»  είναι ανύπαρκτη!

Πρώτα θύματα αυτής της Υπουργικής Απόφασης είναι οι μαθητές της φετινής Ε’ τάξης, A’ και Β’ Γυμνασίου, που εξαναγκάζονται από την επόμενη σχολική χρονιά 2001-12, να παρακολουθήσουν άλλη 2η ξένη γλώσσα από αυτήν που επέλεξαν και διδάχτηκαν μια ολόκληρη σχολική χρονιά.

Ο κάθε μαθητής της χώρας ανεξαρτήτως με την κοινωνικοοικονομική κατάσταση της οικογένειάς του έχει δικαίωμα σε μια άριστη δωρεάν δημόσια παιδεία. Οι συγχωνεύσεις σχολείων, ειδικοτήτων και γνωστικών αντικειμένων δε οδηγούν πουθενά παρά μόνο στην εξοικονόμηση χρημάτων εις βάρος της ποιοτικής εκπαίδευσης των παιδιών μας.

Ενώ βρισκόμασταν μάλιστα τόσο κοντά στη σύνδεση της διδασκαλίας στο δημόσιο σχολείο με το κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας (όπως μας υπόσχονταν), ούτως ώστε τα παιδιά να αποκτούν κάποιο δίπλωμα μέσω του σχολείου, το Υπουργείο στερεί από τα παιδιά σας το αναφαίρετο δικαίωμά τους να εφοδιαστούν με τη γνώση μιας δεύτερης ξένης γλώσσας, εφόδιο απαραίτητο προκειμένου να ανταποκριθούν με επιτυχία κι αξιώσεις στις απαιτητικές σύγχρονες συνθήκες.

Τα προβλήματα που θα προκύψουν για τους μαθητές και τις οικογένειές τους είναι τα εξής:

  • Ένα μεγάλο μέρος των μαθητών θα αναγκαστεί να παρακολουθεί όχι τη γλώσσα της προτίμησής τους αλλά τη γλώσσα της πλειοψηφίας χάνοντας κάθε ενδιαφέρον για τη Δεύτερη Ξένη Γλώσσα. Καταργείται λοιπόν στην ουσία το δικαίωμα επιλογής. Η Απόφαση ορίζει επίσης ισομερή κατανομή γλωσσών στα σχολεία. Αυτό σημαίνει ότι ακόμη κι αν κάποια σχολεία χαρακτηριστούν γαλλόφωνα ή γερμανόφωνα π.χ., στην πορεία αυτό μπορεί να αλλάξει, προκειμένου να υπάρξει αναλογική κατανομή γλωσσών. Άρα μπορεί να μην υπερισχύσει ούτε και η  πλειοψηφία των μαθητών τελικά.
  • Με ποιο κριτήριο θα χαρακτηριστεί τελικά ένα σχολείο ως γαλλόφωνο ή γερμανόφωνο άπαξ διά παντός; Μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο όταν, σε πολλές περιπτώσεις, πλειοψηφία των μαθητών είναι ασθενής ή και συγκυριακή/τυχαία; Μπορεί να προκαθορίσει δηλ. κανείς ότι στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα η πλειοψηφία θα επέλεγε πάντα τη συγκεκριμένη γλώσσα;
  • Σύμφωνα με την Απόφαση οι μαθητές μπορούν να μετεγγραφούν σε όμορο σχολείο, αν θέλουν να συνεχίσουν να διδάσκονται τη ξένη γλώσσα που επιθυμούν και δε διαθέτει το σχολείο τους, πράγμα ανέφικτο, ειδικά στην επαρχία, που τα σχολεία απέχουν αρκετά χιλιόμετρα το ένα από το άλλο. Αλλά και σε περίπτωση μετεγγραφής, αυτό σημαίνει αποδυνάμωση του μαθητικού δυναμικού του σχολείου και βέβαια θα καταλήξει η ξένη γλώσσα να αποτελεί για τους γονείς κριτήριο επιλογής του σχολείου του παιδιού τους. Τα παιδιά δε, που θα επιλέξουν να απαλλαχτούν από την ξένη γλώσσα, θα περιφέρονται άσκοπα στο χώρο του σχολείου, απέχοντας από τη μαθησιακή διαδικασία, την ώρα που οι συμμαθητές τους θα κάνουν μάθημα.

  • Τα τμήματα θα είναι πολυπληθέστερα, με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται κατά πολύ η διδασκαλία της ξένης γλώσσας.

Η εκπαιδευτική κοινότητα αρνείται να συναινέσει και να αποδεχτεί μια διαδικασία που καταδικάζει τα παιδιά στον καταναγκασμό και την αμάθεια.

Το Υπουργείο Παιδείας βρίσκεται υπόλογο απέναντι σε μαθητές, γονείς, και εκπαιδευτικούς. Το καλούμε να ανακαλέσει άμεσα τις πρόσφατες αντιεκπαιδευτικές του αποφάσεις οι οποίες οδηγούν μεθοδευμένα σε μαρασμό και κατάρρευση το δημόσιο σχολείο. Ζητάμε τη διατήρηση του ισχύοντος καθεστώτος ελεύθερης επιλογής και παράλληλης διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας, καθεστώς που σέβεται την προσωπικότητα, την ισορροπία και τις μαθησιακές ανάγκες των μαθητών μας.

Καλούμε εσάς, τους γονείς και κηδεμόνες,  να αρνηθείτε να συναινέσετε στο να υποβληθούν τα παιδιά σας σε μια διαδικασία εξαναγκασμού που υπονομεύει την αντίληψη των παιδιών σας για το σχολείο και το ενδιαφέρον τους για τη γνώση.

……………………………………………………………………………

Στα πλαίσια της Πανελλαδικής Κινητοποίησης, η πρωτοβουλία Καθηγητών Γερμανικών και Γαλλικών στο Ν. Φθιώτιδας, έκανε σήμερα τηλεοπτική  παρέμβαση στο μεσημβρινό δελτίο ειδήσεων της τηλεόρασης STAR ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.

Η αυριανή συνάντηση (7/6, ώρα ώρα 19:00, αίθουσα της «Ένωσης Ποντίων Φθιώτιδας», Υψηλάντη 67, Λαμία) θα καλυφθεί με τηλεοπτικό ρεπορτάζ από τον εν λόγω τηλεοπτικό σταθμό.

Article
Go To Top