Μεταθέσεις ΠΕ07 2011. Μετατίθενται 25 συνάδελφοι/ισεςPrevious Article
Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης 13 Ιουν. - 3 Δεκ. 2011Next Article
Breaking News

Τι προγραμματίζει το Υπ. Παιδείας για τις ξένες γλώσσες

Article
Line Spacing+- AFont Size+- Print This Article
Τι προγραμματίζει το Υπ. Παιδείας για τις ξένες γλώσσες

Δείτε και το σχετικό Video της συζήτησης στη Βουλή επί της σχετικής επίκαιρης ερώτησης του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Κουράκη:
Ειδικότερα η υφ. Παιδείας ανέφερε τα εξής:

[…]

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Κύριε Πρόεδρε θα ήθελα κι εγώ την ανοχή σας, όπως ο κ. Κουράκης, για ένα-δύο λεπτά, γιατί είναι πολλά και συμπυκνωμένα και δεν θα δώσω ουσιαστικές απαντήσεις. Θα προσπαθήσω να είμαι πολύ σαφής. […]

Έρχομαι τώρα στις γλώσσες. Πάλι το στοίχημα που πρέπει να κερδηθεί είναι στη Γ’ Γυμνασίου να έχουμε ολοκληρώσει τη γλωσσομάθεια σε δύο τουλάχιστον γλώσσες. Στόχος είναι στην πρώτη γλώσσα, που είναι η αγγλική, να έχουμε το επίπεδο Β2 στη Γ’ Γυμνασίου, που είναι ένα επίπεδο πολύ καλής γνώσης της ξένης γλώσσας με το κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας, το οποίο δεν είναι και κοστοβόρο, γιατί οι εξετάσεις είναι χωριστές και είναι πάρα πολύ φθηνές αυτήν τη στιγμή. Είναι στο 1/3 της τιμής των έξω φροντιστηριακών ή άλλων εξετάσεων από διάφορα εξεταστικά κέντρα πανεπιστημίων του εξωτερικού.
Για να φτάσουμε εκεί, κύριε Κουράκη, ξεκινάμε την ξένη γλώσσα ήδη από την Α’ Δημοτικού. Και πάλι, αν θέλετε, έχουμε χτυπηθεί γι’ αυτό, έχουμε αντιδράσεις γι’ αυτό, γιατί παίζοντας τα μικρά παιδιά στην Α’ Δημοτικού έχουν τη δυνατότητα να εξοικειωθούν προφορικά με τη γλώσσα, για να προχωρήσουν αυξάνοντας τη δυνατότητά τους έως και τη Γ’ Γυμνασίου.
Σε ό,τι αφορά τώρα τη δεύτερη ξένη γλώσσα, που είναι η γαλλική ή η γερμανική, δεν αλλάζει κάτι σε αυτές τις δύο γλώσσες. Εκείνο που δεν μπορώ να σας πω και που θα ήμουν πολύ ευτυχής να μπορούσα, θα ήταν στο δημόσιο σχολείο να έχει τη δυνατότητα σήμερα να επιλέξει το παιδί και τέσσερις γλώσσες από μία γκάμα, μία βεντάλια και τεσσάρων και έξι γλωσσών. Δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα. Μιλάμε για επιλογή της αγγλικής και μίας ακόμα ξένης γλώσσας από το παιδί.
Εκεί, όμως, που δίνουμε έμφαση, είναι ότι η αγγλική γλώσσα ξεκινά από την Α’ Δημοτικού και συνεχίζεται η γλωσσομάθεια με ποιότητα και με διαβάθμιση. Πρέπει να σας πω ότι στο πρόγραμμα επιμόρφωσης, που ξεκινάει πιλοτικά για οχτώ χιλιάδες περίπου εκπαιδευτικούς σε λίγο καιρό, έχουμε τη γερμανική, τη γαλλική και την αγγλική γλώσσα μέσα στο πιλοτικό πρόγραμμα.
Έτσι, δείχνουμε ότι δίνουμε ουσιαστική σημασία στο πώς διδάσκεται η γλώσσα. Διότι ναι μεν οι ώρες είναι ίδιες, αλλά γνωρίζετε πολύ καλά, αφού και ο ίδιος είστε εκπαιδευτικός, ότι είναι διαφορετικό το να έχουμε μια ώρα ζωντανή, όπου οι μαθητές συμμετέχουν, πράττουν και δρουν μαζί με τον εκπαιδευτικό, παρά μια ώρα η οποία είναι στείρα απομνημόνευση και εκμάθηση. Και γλώσσες και πληροφορική όλα στην ώρα τους, όλα σωστά και σε μια κατεύθυνση γενικής παιδείας με αύξουσα εξειδίκευση στο νέο λύκειο. Σας ευχαριστώ για την ανοχή σας, κύριε Πρόεδρε.

Από:
Πρακτικά της Βουλής
ΙΓ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Β΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΡΛΒ΄
Πέμπτη 12 Μαΐου 2011

Δείτε το video (ΠΗΓΗ: alfavita.gr)

 

Article
Go To Top