Γ. Κερκινοπούλου: Μετατίθεται η προγραμματισμένη ημερίδα στη ΦλώριναPrevious Article
Πρόσληψη 2 Αναπληρωτών ΠΕ07 στη ΒθμιαNext Article

Τι απάντησε το ΥΠΔΒΜΘ στην προκαθορισμένη συνάντηση της 21.3.11 στα αιτήματα του ΣΥ.ΚΑ.Γ.Ε.

Article
Line Spacing+- AFont Size+- Print This Article
Τι απάντησε το ΥΠΔΒΜΘ στην προκαθορισμένη συνάντηση της 21.3.11 στα αιτήματα του ΣΥ.ΚΑ.Γ.Ε.


Θέματα που συζητήσαμε  – Αιτήματα του ΣΥ.ΚΑ.ΓΕ.- DLV

  • Η μείωση των ωρών διδασκαλίας από τρεις (3) σε δύο (2) διδακτικές ώρες την εβδομάδα στη δεύτερη ξένη γλώσσα στο Γυμνάσιο, με την υπ. Αρ. 54530/Γ2/02-06-05 εγκύκλιο της τότε  Υπουργού Παιδείας κυρίας Γιαννάκου, καθώς και η σύμπτυξη τμημάτων που παρατηρείται  ευρέως τα δύο τελευταία χρόνια οδηγούν

1. στην υποβάθμιση της παρεχόμενης διδασκαλίας

2. στην απομάκρυνση του στόχου σύνδεσης του προγράμματος σπουδών των ξένων γλωσσών  με το Κ.Π.γ, πρόταση, την οποία ο Σύλλογός μας έχει  υποβάλει επανειλημμένως ακόμα και πριν την ύπαρξη του ΚΠγ .

Η εξαγγελία του Υπουργείου, για τη σύνδεση των πτυχίων του ΚΠγ με τη διδασκαλία στο Γυμνάσιο, μας χαροποίησε ιδιαίτερα και θα μας βρει συμπαραστάτες.

  • Καταθέσαμε εκ νέου την πρότασή μας για επαναφορά της 3ωρης διδασκαλίας και τη δημιουργία επιπέδων και στη β΄ ξένη γλώσσα, όπως συμβαίνει και στη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας, καθώς δεν θα είναι εφικτή η απόκτηση πτυχίων με 2ωρη διδασκαλία, και, μάλιστα, όταν η μια εκ των δύο ωρών να είναι η έβδομη. Από την πλευρά του Υπουργείου το βρήκαν απόλυτα κατανοητό.

Ζητήσαμε επίσης:

  • Σύνδεση του Κρατικού Πιστοποιητικού γλωσσομάθειας με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών της ξένης γλώσσας.  Θεωρούμε τα δύο παραπάνω σημεία ως προϋποθέσεις για την επίτευξη αυτού του στόχου.
  • Αύξηση των μόνιμων διορισμών ΠΕ07 Γερμανικών, δεδομένου ότι, από τους 2800 απασχολούμενους στη δημόσια εκπαίδευση, οι συμβασιούχοι είναι πάνω από 1000.

Το γεγονός ότι βρισκόμαστε στο Μάρτιο και ακόμα γίνονται τοποθετήσεις αναπληρωτών πλήρους ωραρίου ή μειωμένου ωραρίου δείχνει τις ανισότητες στην εκπαίδευση (καθώς κάποιοι διδάσκονται απ’ το Σεπτέμβριο, άλλοι από το Δεκέμβριο κι άλλοι δεν έχουν αρχίσει ακόμη).

Ειδικότερα η τοποθέτηση αναπληρωτών με μειωμένο ωράριο προκαλεί πολλά προβλήματα στους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους, καθώς καλούνται να «ξενιτευτούν» για να διδάξουν μόνο μερικές ώρες.

  • Άμεση απορρόφηση όλων των επιτυχόντων διοριστέων του ΑΣΕΠ που δεν έχουν ακόμα διοριστεί.
  • Επανακαθορισμό του αριθμού των Σχολικών ΣυμβούλωνΓερμανικής, αφού ο αριθμός των 5 δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες του κλάδου.
  • Δημιουργία οργανικών θέσεων στην Α/θμια Εκπαίδευση.
  • Συμπλήρωση ωραρίου το πολύ σε δύο σχολικές μονάδες γειτονικών σχολείων.
  • Ελαστικότητα για τον ελάχιστο αριθμό μαθητών που απαιτείται για τη δημιουργία τμήματος της β’ ξένης γλώσσας. (Σημ.:  Αυτό ήταν και το μοναδικό αίτημα στο οποίο το Υπουργείο κράτησε αδιάλλακτη στάση. Από οικονομική άποψη, λόγω κρίσης, κατανοητό, δεν μας βρίσκει, όμως, σύμφωνους).
  • Για το Νέο Λύκειο: Υποχρεωτική η επιλογή δεύτερης ξένης γλώσσας, ώστε ο μαθητής με την ολοκλήρωση και του Λυκείου να μπορεί να έχει ολοκληρώσει το Β1 στη χειρότερη περίπτωση και το Β2 στην καλύτερη!
  • Οι αποσπάσεις σε ΑΕΙ, ΤΕΙ και Στρατιωτικές Σχολές να γίνονται με ανοιχτές διαδικασίες, με προκήρυξη εκδήλωσης ενδιαφέροντος με αντικειμενικά μετρήσιμα μόρια και να δίνονται οι λίστες στη δημοσιότητα όπως και στα Πειραματικά.
  • Παρέμβαση του Υπουργείου σε περιπτώσεις καταστρατήγησης της Υπ. Απόφασης 10594/Γ2/03-09-2009.
  • Άμεση καταβολή των αποζημιώσεων για τους αξιολογητές και επιτηρητές των εξετάσεων ΚΠγ.

Τι είπε το Υπουργείο

  • Το Υπουργείο Παιδείας κατανοεί ότι με την υπάρχουσα κατάσταση (διδακτικές ώρες και αναλυτικό πρόγραμμα) δεν είναι δυνατό να επιτευχθεί η σύνδεση του προγράμματος σπουδών των ξένων γλωσσών με το ΚΠγ.
  • Μελετά κι επεξεργάζεται τρόπους όπως Νέα Αναλυτικά Προγράμματα στη β’ ξένη γλώσσα (και σε πολλά άλλα γνωστικά αντικείμενα), όπου το πρόγραμμα σπουδών του Γυμνασίου θα αποτελεί συνέχεια του αντίστοιχου στο Δημοτικό, χωρίς να αποκλείονται και νέα διδακτικά βιβλία του οργανισμού για την Α/θμια.
  • Μελετάται και η δημιουργία επιπέδων στη β’ ξένη γλώσσα.
  • Αλλαγές θα ξεκινήσουν άμεσα από το νέο σχολικό έτος.  Μελετάται τόσο ο αριθμός ωρών διδασκαλίας όσο και ο διαχωρισμός μαθητών βάσει επιλογής γλώσσας.
  • Σχετικά με το θέμα των νέων διορισμών το Υπουργείο θα τηρήσει την αναλογία 1 προς 5 του νόμου 38/48 αλλά διαβεβαίωσε ότι οι διοριστέοι επιτυχόντες του προηγούμενου ΑΣΕΠ έχουν κατοχυρώσει το δικαίωμα διορισμού τους και θα διοριστούν πριν τον επόμενο ΑΣΕΠ.
  • Όσον αφορά στον ελάχιστο αριθμό ανά τμήμα, δεν προβλέπεται καμία αλλαγή.
  • Για το Νέο Λύκειο οι αλλαγές θα ανακοινωθούν σύντομα και σε σχέση με τις ξένες γλώσσες δεν θα είναι ανεξάρτητες από τις αλλαγές που θα πραγματοποιηθούν στο Γυμνάσιο.
  • Κατά το τρέχον σχολικό έτος δεν πραγματοποιήθηκαν αποσπάσεις σε ΑΕΙ/ΤΕΙ με εξαίρεση τις Στρατιωτικές Σχολές, όπου την ευθύνη για τις τοποθετήσεις την φέρουν οι ίδιες.
  • Το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας έχει καταγγείλει αδιαφάνεια σε σχέση με το προσωπικό των ΑΕΙ/ΤΕΙ.
  • Τέλος, μας ανακοινώθηκε ότι πρόσθετη εφάπαξ αποζημίωση θα δοθεί για αξιολογητές και επιτηρητές του ΚΠγ, ( κάτι που έχει ήδη κοινοποιηθεί. Η σημείωση δική μας).
  • Από πλευράς Υπουργείου μας ζητήθηκε να στηρίξουμε ακόμη περισσότερο το θεσμό, ενώ σε ό,τι αφορά στις καθυστερήσεις των αποζημιώσεων,  την ευθύνη φέρει το Υπουργείο Οικονομικών.

Τις θέσεις αυτές καθώς και άλλες που ειπώθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας θα μελετήσει και θα αξιολογήσει το Δ.Σ. του Συλλόγου μας στην επόμενη συνεδρίασή του, η οποία θα είναι ανοικτή για τα μέλη μας.

Θα εκδοθεί δελτίο τύπου και θα σταλεί νέα επιστολή προς το Υπουργείο Παιδείας.

 

 

Article
Go To Top